O raporcie

Po raz drugi Grupa ING Banku Śląskiego przygotowała raport roczny w wersji online, który odwołuje się do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania zintegrowanego. Aby ułatwić czytelnikom posługiwanie się narzędziami interaktywnymi, przygotowaliśmy instrukcję opisującą kluczowe funkcjonalności. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej animacji jeszcze przed rozpoczęciem lektury raportu.

zamknij
PL ENG A wersja-kontrastowa informacja
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

W cyfrowym świecie jesteśmy dostępni na każdym urządzeniu. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii i stale ulepszamy nasze aplikacje, żeby klient mógł łatwo z nich korzystać. Nie zapominamy o osobach z niepełnosprawnościami. Wierzymy, że z nowoczesnej bankowości mogą korzystać wszyscy.

  • Na koniec roku mieliśmy 357 oddziałów banku.
  • 726 urządzeń własnych oraz 355 we współpracy z partnerem – w sumie 1 081.
  • Ciągle rozwijamy Sieć Preferowaną ING Banku Śląskiego oraz sieci Planet Cash. Sieć Preferowana to urządzenia, w których nasi klienci dokonują transakcji za darmo. Pod koniec roku było już tych urządzeń ponad 3 tys.
357
oddziałów banku
1 081
urządzeń
3 tys.
urządzeń Sieci Preferowanej

Codziennie udowadniamy, że o finansach można mówić i pisać zrozumiale. Używamy prostego języka. Zależy nam na tym, aby nasi klienci podejmowali świadome i samodzielne decyzje finansowe. Pomagają im w tym m.in. nasze programy edukacji finansowej.

Moje ING

Moje ING to nie tylko internetowy i mobilny system bankowy. To rodzaj zdalnego asystenta, który w dowolnym momencie podpowiada konkretnej osobie jakie rozwiązanie jest dla niej najlepsze. Pełni także funkcję edukacyjną – doradza jak świadomie zarządzać finansami. Moduł Trenera pomaga przeanalizować sytuację finansową i wskazuje rozwiązania w zakresie kontroli wydatków, oszczędzania czy pomnażania pieniędzy. Te funkcje dostosowaliśmy do potrzeb klienta.

Nasi klienci mają zasadniczy wpływ na naszą ofertę oraz rozwiązania, które stosujemy. Moje ING stworzyliśmy dzięki analizie tysięcy opinii i oczekiwań. Zgłaszali je nasi klienci. Dążymy do tego, aby wdrażać najnowsze technologie, ale najważniejsze są dla nas potrzeby klientów.

Połączyliśmy wygląd z użytecznością. Zależało nam na tym, aby klient poruszał się po atrakcyjnym wizualnie systemie i nie zastanawiał się, w jaki sposób wykonać daną operację. Każde rozwiązanie wielokrotnie testowaliśmy i weryfikowaliśmy z użytkownikami.

W Moim ING te same czynności można wykonać równie łatwo na smartfonie, tablecie i komputerze. Przygotowaliśmy również aplikację na smartfony Moje ING Mobile. Ma ona wszystkie funkcje pełnej wersji systemu. Dodaliśmy do niej również funkcje dostępne bez logowania.

Dodatkowo dla klientów:

  • Udostępniliśmy funkcję Moje dokumenty, czyli przestrzeń dyskową, w której automatycznie zapisują się dokumenty bankowe naszych klientów: pliki tekstowe, pdf-y oraz pliki graficzne. Dzięki tej usłudze klienci zyskują stały dostęp do swoich dokumentów oraz możliwość łatwego zarządzania z poziomu systemu ING.
  • Udostępniliśmy możliwość otwarcia konta dla osoby małoletniej. Rodzic, może otworzyć konto dla swojego dziecka poprzez złożenie wniosku w swojej bankowości internetowej.
  • W ramach sekcji Oferta udostępniliśmy możliwość zakupu produktów naszym klientom
    z segmentu Premium.
  • Bankowość internetową Moje ING udostępniliśmy wybranym grupom naszych klientów- przedsiębiorców, którzy do tej pory mieli dostęp tylko do starej wersji systemu ING BankOnLine.
  • Osoby, które chcą mieć spersonalizowany wygląd swojej karty, od 2017 roku mogą zaprojektować kartę zbliżeniową Visa Moja Karta ING. Na karcie można umieścić wizerunek z galerii banku (ponad 100 grafik do wyboru) lub własne zdjęcie.

W ciągu roku z aplikacji Moje ING korzystało aktywnie ponad 860 tys. użytkowników. W ramach aplikacji Moje ING Mobile umożliwiliśmy:

  • personalizowanie strony przed zalogowaniem do aplikacji przez dodawanie skrótów do wybranych funkcjonalności,
  • umożliwienie logowania odciskiem palca dla klientów korzystających z systemu Android,
  • udostępnienie funkcji zapisywania i przechowywania paragonów w formie plików graficznych,
  • udostępnianie płatności telefonem – karta MasterCard w telefonie. Klient może w ten sposób zapłacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
[G4-DMA] [G4-FS14]

Chcemy, aby z Mojego ING mogli korzystać wszyscy, również osoby niewidome i niedowidzące. Dlatego ściśle współpracujemy z fundacją Widzialni, wyspecjalizowaną m.in. w doradztwie, badaniach i audycie obszarów związanych z funkcjonowaniem standardu WCAG 2.0. To dzięki m.in. tej współpracy wdrożyliśmy tyle udogodnień w 2017 roku.

W 2017 roku kontynuowaliśmy rozwój bankowości internetowej Moje ING. Wdrożyliśmy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami po rekomendacjach instytucji, z którymi współpracujemy. Nowe usprawnienia polegają na umożliwieniu korzystania z naszej bankowości elektronicznej w trybie kontrastowym i za pomocą czytnika tekstów. Zapewniamy też poruszanie się po aplikacji za pomocą tabulatorów. W pierwszej kolejności dostosowaliśmy najczęściej używane funkcjonalności, takie jak strona główna, informacje o produkcie, moduł przelewów czy historia transakcji.

Dobra praktyka

ING Business

Od października 2016 roku rozpoczęliśmy stopniowe udostępnianie użytkownikom bankowości internetowej jej nowej odsłony – ING Business. Od lutego 2017 roku każdy nowy klient korporacyjny korzystał od początku już tylko z nowej wersji. Od lipca do ING Business ma dostęp prawie 53 tys. firm – łącznie ponad 104 tys. użytkowników. Pod koniec roku już ponad 96% użytkowników klientów korporacyjnych korzystało wyłącznie z nowej wersji systemu.

Klienci mogą korzystać także z aplikacji mobilnej – ponad 30% firm zainstalowało naszą aplikację. Przekłada się to także na aktywność – przy pomocy aplikacji mobilnej użytkownicy wykonali 40% więcej przelewów w IV kw. 2017 roku niż w tym samym czasie 2016 roku.

Znaczna część naszych klientów posiadających rachunek bieżący w naszym banku wykorzystuje w swych kontaktach bankowość internetową ING Business.

Nasze rozwiązania internetowe wykorzystują nie tylko klienci detaliczni. Rośnie ilość wniosków kredytowych składanych elektronicznie, również wśród firm. W 2017 roku udział wniosków elektronicznych w ogólnej liczbie składanych przez firmy wyniósł 93,1%. Skracamy również czas oczekiwania na decyzję kredytową. Dzięki kolejnym usprawnieniom wprowadzonym w uproszczonej, szybszej ścieżce kredytowej (tzw. Fast Track) – zarówno w zakresie parametrów kredytowania, jak i usprawnieniom procesowym – udział tej ścieżki został znacząco zwiększony: z poziomu 51,7% w 2016 roku do 69,8% w 2017 roku.

ING Monitoring to aplikacja służąca do monitorowania wypełniania przez klienta zobowiązań wynikających z podpisanych z bankiem umów kredytowych oraz monitorowania jego sytuacji ekonomiczno–finansowej. Od momentu jej wdrożenia w 2014 roku jest systematycznie udoskonalana. W 2017 roku wprowadziliśmy wiele zaplanowanych wcześniej modyfikacji i usprawnień, w tym w dużej mierze tych zgłaszanych przez użytkowników. Przykładami są automatyzacja przeglądów rocznych dla klientów z zaangażowaniem do 6 mln zł czy centralizacja procesu przeglądu zabezpieczeń dla klientów objętych uproszczonym monitoringiem.

Inne udogodnienia dla klientów

W 2017 roku udostępniliśmy naszym klientom nową ofertę walutową. W maju wprowadziliśmy do oferty banku Kantor, umożliwiający wymianę walut (PLN, EUR, GBP i USD) po kursie ustalonym indywidualnie. Kantor jest dostępny dla pełnoletnich klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców jednoosobowej działalności gospodarczej. Usługa jest bezpłatna i nie wymaga dodatkowych wniosków.

W czerwcu udostępniliśmy dodatkowo posiadaczom kart VISA zbliżeniowa, nową funkcję walutową. Dzięki niej klient może korzystać z posiadanych kont walutowych przy użyciu jednej karty. Wybrane konto w EUR, GBP lub USD w dowolnym momencie może np. podłączyć do karty. W ten sposób zyskuje możliwość wykonywania transakcji bezpośrednio w tych walutach bez kosztów prowizji za przewalutowanie. Funkcja ta jest dostępna dla każdej użytkowanej karty Visa zbliżeniowa.

Wprowadziliśmy personalizację treści na stronach wyjścia z bankowości internetowej. Oznacza to, że klienci, którzy wylogują się z systemu, dostaną oferty i treści, które najbardziej odpowiadają ich potrzebom. Ponadto, całkowicie przebudowaliśmy sekcję dla przedsiębiorców. Nowa sekcja zawiera produkty dopasowane do klientów firmowych i lepiej odpowiada na potrzeby tej grupy.

Strona banku została ponadto poszerzona o sekcję emerytura uwzględniającą możliwość zakupu produktów emerytalnych.

W nowym programie klienci mogą skorzystać ze zniżek w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz punktach usługowych na podstawie pobranego kodu rabatowego.

W programie Moje rabaty liczba dostępnych ofert rabatowych utrzymywała się średnio na poziomie 40 pozycji. Klienci pobrali około 50 tys. kodów rabatowych.

W naszej ofercie stawiamy na przejrzystość i mobilny dostęp do usługi maklerskiej. Doceniają to zarówno inwestorzy początkujący jaki i ci bardziej zaawansowani. Dla klientów ING otwarcie i aktywacja nowego konta maklerskiego przez Internet możliwe jest w zaledwie kilka minut. Dzięki tym atutom Biuro Maklerskie ING odnotowało w 2017 roku najwyższy przyrost rachunków maklerskich w całej polskiej branży i było najczęściej wybieranym kontem na rynku. Otworzyliśmy netto 9,1 tys. nowych rachunków, co dało nam na końcu 2017 roku rekordowe wyniki w postaci prawie 70,2 tys. prowadzonych rachunków (wzrost o 18% r/r) oraz 5,2% udziału w rynku.

Osiągnęliśmy świetne wyniki usługi zarządzania aktywami. Dwa nasze portfele uzyskały – według kryteriów portalu AnalizyOnline.pl – najwyższą notę (5A). UFK Portfel Akcji oraz UFK Portfel Emerytalny Plus doceniono głównie za jakość zarządzania.

Wprowadziliśmy rynkową nowość, którą jest zapisanie przedziałów prowizyjnych w TOiP zamiast indywidualnych negocjacji. Postawiliśmy ponadto na przejrzystość oferty i jako pierwsi w Polsce zrezygnowaliśmy z indywidualnie negocjowanej wysokości prowizji, pokazując naszym klientom z góry przy jakich progach mogą liczyć na określoną wysokość prowizji od składanych zleceń.

Odpowiadamy na potrzeby klientów

Jakość naszych usług, obsługi i dostępu to dla nas wyznacznik dbania o satysfakcję klientów. Chcemy, aby mogli oni nas łatwo znaleźć i prosto się z nami porozumieć, otrzymując jasne i precyzyjne informacje.

Nowoczesne i komfortowe wnętrza naszych oddziałów pomagają budować trwałe relacje. Wystrój i atmosfera w oddziałach zachęcają do spotkań i bezpośredniej rozmowy z doradcami w ramach usługi profesjonalnego doradztwa finansowego. Modułowe wnętrza pozwalają szybko wprowadzić ulepszenia. W zależności od potrzeb klientów staramy się również dostosować godziny otwarcia oddziałów. Klienci mogą korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań – w oddziałach zastaną bezpłatne Wi-Fi, kioski internetowe, a w wybranych (260) oddziałach mogą także nawiązać wideopołączenie. Dzięki niemu klient może porozmawiać zdalnie np. z ekspertem kredytów hipotecznych czy finansowania firmy.

W każdym oddziale znajduje się strefa samoobsługowa. Dzięki niej klienci mają łatwiejszy dostęp do usług bankowych. Mogą korzystać z urządzeń, które łączą funkcję bankomatu i wpłatomatu – 24 godziny na dobę.

Pod koniec 2017 roku nasz bank posiadał 357 oddziałów, w tym 88 oddziałów bezkasowych, w których obsługa gotówkowa odbywa się wyłącznie w wielofunkcyjnych urządzeniach lub w bankomatach. Oddziały banku wyposażone są w całodobowe strefy samoobsługowe, w których klienci mogą samodzielnie dokonywać zarówno wypłat, jak i wpłat gotówkowych.

[G4-DMA] [G4-FS14]

Dążymy do tego, aby nasze oddziały były wygodne również dla osób z niepełnosprawnościami czy odwiedzających nas z wózkami dziecięcymi. Projektujemy wnętrza według ich potrzeb i usuwamy bariery. Przykładowe udogodnienia, to:

  • pochylnie, podjazdy, podnośniki, windy i inne urządzenia umożliwiające samodzielny dostęp do oddziału,
  • poręcze przy ciągach komunikacyjnych,
  • szerokie wejścia umożliwiające wjazd wózka,
  • udogodnienia sanitarne,
  • posadzki antypoślizgowe,
  • dzwonki umożliwiające wezwanie obsługi,
  • rozwiązania kolorystyczne, wyraźne opisy i informacje, które poprawiają orientację,
  • urządzenia z wytłoczonymi znakami na klawiaturze, które informują osoby z dysfunkcją wzroku, że mogą wykonywać transakcje zbliżeniowe.

Pod koniec 2017 roku już ok. 280 naszych oddziałów było w pełni dostosowanych do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami.

Funkcjonalności stanowiące udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, które zostały wdrożone dotychczas i dotyczą zarówno urządzeń oddziałowych, jak i pozaoddziałowych to:

  • gniazda słuchawkowe w bankomacie (audio) – 143 (pozaoddziałowe),
  • klawiatura urządzenia ze znacznikami (wypukłe oznakowanie klawiszy) – 722 w sieci oddziałów, 359 – pozaoddziałowych, w sumie 1 081 urzadzeń z logo ING,
  • naklejki brail dot. elementów urządzenia (np. czytnik kart, drukarka potwierdzeń) – 124 oddziałowe, 197 pozaoddziałowych, w sumie 321 urządzeń z logo ING,
  • transakcje zbliżeniowe – 722 sieć oddziałów, 145 pozaoddziałowych, w sumie 867 urządzeń z logo ING,
  • filtr „bankomat dla słabowidzących”, „zbliżeniowość” w wyszukiwarce urządzeń na stronie internetowej banku – dot. wszystkich urządzeń z logo ING – 1 081.

Klient

Pracownik

Rynek i media

ustawienia
zamknij

Zmień walutę na:

Zmień:

zamknij

Wyniki wyszukiwania: