O raporcie

Po raz drugi Grupa ING Banku Śląskiego przygotowała raport roczny w wersji online, który odwołuje się do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania zintegrowanego. Aby ułatwić czytelnikom posługiwanie się narzędziami interaktywnymi, przygotowaliśmy instrukcję opisującą kluczowe funkcjonalności. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej animacji jeszcze przed rozpoczęciem lektury raportu.

zamknij
PL ENG A wersja-kontrastowa informacja
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Swoją rolę w budowaniu doświadczenia klienta postrzegamy jako coś więcej niż zapewnianie obsługi środków finansowych. Chcemy edukować klientów, motywujemy ich jednocześnie do świadomego zarządzania swoimi pieniędzmi. Sami klienci coraz częściej oczekują od nas czegoś więcej niż tylko przechowywania pieniędzy i realizacji przelewów. Rosną ich wymagania dotyczące pozyskiwania informacji i wymiany doświadczeń. Internauci w swoich decyzjach często kierują się opiniami i doświadczeniami innych. Dlatego proponujemy rozwiązania, które pomogą im podejmować przemyślane decyzje.

Edukacja finansowa

W 2017 roku zapoczątkowaliśmy działania edukacyjne w formie webinarów, prowadzonych jako transmisje live na Facebooku. Edukowaliśmy na temat bieżącego oszczędzania, odkładania na emeryturę, a także w ramach wspierania funkcji Trener Finansowy w Moje ING – prowadziliśmy webinar Trening finansowy. Kontynuowaliśmy działania edukacyjne prowadzone w mediach społecznościowych a także nasze akcje tematyczne: Mój lepszy plan i Akademia Inwestowania ING.

Dobra praktyka
Zależy nam, aby nasi klienci znali korzyści w zakresie dobrego planu finansowego, jakie daje im Moje ING. Chcemy edukować klientów, że pieniędzmi warto zarządzać świadomie.

Dlatego Moje ING oferuje wsparcie w planowaniu finansowym. W listopadzie 2016 roku w uruchomiliśmy moduł Trenera Finansowego, który pomaga naszym klientom przeanalizować swoją sytuację finansową. Na podstawie tej analizy wskazuje rozwiązania w zakresie kontroli wydatków, oszczędzania czy pomnażania pieniędzy. Dostosowuje je do indywidualnych potrzeb klienta. W 2017 roku z modułu Trenera Finansowego skorzystało blisko 52 tys. użytkowników.

 

Trener finansowy:

  • pomaga przenalizować indywidualną sytuację finansową klienta,
  • uświadamia potrzebę gromadzenia poduszki finansowej – zabezpieczenia na wypadek nagłych wydatków,
  • stawia diagnozę i formułuje zalecenia, które mogą poprowadzić do polepszenia własnej sytuacji finansowej,
  • wskazuje drogę do rozpoczęcia oszczędzania dla klientów, którzy jeszcze nie zdecydowali się na ten krok,
  • pokazuje, jak można efektywniej pomnażać swoje oszczędności,
  • klientom, którzy mają dodatkowe nadwyżki, wskazuje, ile i jak warto zainwestować.

Trener Finansowy, podobnie jak cały system Moje ING, jest dostępny na wszystkich typach urządzeń, w tym w aplikacji mobilnej.

Społeczność ING

Ludzie ufają podobnym do siebie. Dlatego chcieliśmy udostępnić klientom miejsce, w którym mogą swobodnie wymieniać się opiniami. My przyglądamy się tej dyskusji i uczestniczymy w niej, gdy zajdzie taka potrzeba, by wzajemnie się motywować i inspirować. Społeczność ING to wiarygodna platforma wymiany opinii. Jest dla nas jednocześnie źródłem wiedzy na temat oczekiwań klientów i potencjalnych kierunków rozwoju naszych produktów i usług.

Łącząc funkcjonalność starego forum oraz bloga Zafinansowani.pl stworzyliśmy nie tylko przestrzeń do dyskusji i wymiany opinii, ale także (docelowo) bazę wiedzy, dzięki której klienci będą mogli mądrzej i lepiej zarządzać swoimi finansami.

W Społeczności ING zawarliśmy element gry. Użytkownicy poprzez swoją aktywność pokonują kolejne poziomy, zbierają odznaki i „lajki”. W ten sposób budują swoją rangę i uznanie wśród innych użytkowników. Liczymy na wyłonienie się tzw. superużytkowników, najbardziej aktywnych, którzy będą siłą napędową Społeczności.

Nasi pracownicy oznaczeni są jako „ING” – dla zachowania przejrzystości. Zachęcamy ich do aktywnego uczestniczenia w życiu Społeczności oraz uważnego śledzenia dyskusji.

W grudniu 2017 roku było zarejestrowanych ponad 6700 użytkowników Społeczności ING, którzy pozostawili łącznie prawie 11 tysięcy wpisów.

6 700
użytkowników
11 000
wpisów

Nasza dostępność w mediach społecznościowych w 2017 roku:

 Społeczność ING, odwiedzało miesięcznie ok. 80 tys. użytkowników,

 profil w serwisie Facebook, na koniec roku miał ponad 214 tys. fanów,

 kanał wideo w serwisie YouTube, na koniec roku miał 88,6 mln wyświetleń i ponad 58,7 tys. subskrybentów,

 konto na Twitterze, na koniec roku miało 16,5 tys. obserwujących,

 konto na Instagramie, na koniec roku miało ponad 4 tys. obserwujących,

 profil na Linkedinie, na koniec roku miał ponad 7,1 tys. obserwujących.

Klient

Pracownik

Rynek i media

ustawienia
zamknij

Zmień walutę na:

Zmień:

zamknij

Wyniki wyszukiwania: