O raporcie

Po raz drugi Grupa ING Banku Śląskiego przygotowała raport roczny w wersji online, który odwołuje się do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania zintegrowanego. Aby ułatwić czytelnikom posługiwanie się narzędziami interaktywnymi, przygotowaliśmy instrukcję opisującą kluczowe funkcjonalności. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej animacji jeszcze przed rozpoczęciem lektury raportu.

zamknij
PL ENG A wersja-kontrastowa informacja
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń
Poprzez dostęp do finansowania wpływamy na rozwój rynku i gospodarki. Wprowadzamy ułatwienia dla firm, oferujemy coraz więcej produktów i usług dostępnych przez kanały zdalne. Zapraszamy klientów do udziału w tworzeniu nowych rozwiązań, współpracujemy ze start-up’ami. Aktywnie wspieramy innowacyjność i przedsiębiorczość nie tylko poprzez produkty, ale także edukację.
Michał Bolesławski
Wiceprezes Zarządu
Jesteśmy świadomi zagrożeń płynących z nadmiernego korzystania z zasobów naturalnych. Dlatego wspieramy rozwiązania na rzecz środowiska naturalnego i kształtowania świadomości proekologicznej. Chcemy pomagać klientom w transformacji energetycznej i w przechodzeniu na działalność niskoemisyjną.
Joanna Erdman
Wiceprezes Zarządu

Pracujemy dla firm i osób przedsiębiorczych. W sposób zrównoważony wspieramy naszych klientów biznesowych i partnerów w prowadzeniu działalności. Zapewniamy dostęp do finansowania i sprawnie podejmujemy decyzje kredytowe. Edukujemy klientów w zakresie finansów, dzięki czemu mogą lepiej radzić sobie w życiu i biznesie. Chcemy, aby nasi klienci podejmowali samodzielne i świadome decyzje finansowe.

Wspieramy firmy rozpoczynające działalność. Oferujemy im produkty „na start”.

Automatycznie monitorujemy wydatki i płatności oraz ułatwiamy prowadzenie księgowości. Prowadzimy platformy, które łączą dostawców z odbiorcami. Popularyzujemy nowoczesne rozwiązania i wspieramy cyfryzację polskiej gospodarki.

Bez względu na rozmiar każda firma, która jest naszym klientem, może liczyć na wsparcie wykraczające poza tradycyjnie rozumianą bankowość. Nawiązujemy z klientami bliskie relacje. Odpowiadamy na bieżące potrzeby, ale też chcemy inspirować i pomagać w rozwoju. Wspieramy firmy m.in. przez spotkania edukacyjne oraz wciąż nowsze rozwiązania wykraczające poza tradycyjną bankowość.

W obszarze klientów korporacyjnych, jak i klientów detalicznych (obsługujących przedsiębiorców) wprowadziliśmy zwinną strukturę organizacyjną (Agile), aby jeszcze szybciej i sprawniej dostarczać klientom nowe rozwiązania, które pozwalają im zwiększać konkurencyjność ich biznesów.

W rozwoju produktów dla firm stosujemy metodologię PACE, zgodnie z którą sprawdzamy z klientami nowe produkty na kluczowych etapach ich tworzenia. Robimy to, aby dostarczać rozwiązania, jakie w najwyższym stopniu spełniają oczekiwania i zaspokajają potrzeby klientów.

Przedsiębiorczym osobom dajemy narzędzia niezbędne do prowadzenia firmy. Wychodzimy naprzeciw ich potrzebom od momentu pomysłu na biznes, przez jego założenie, aż po rozwój i kompleksową obsługę. Chcemy być liderem we wspieraniu zarządzania firmą. Rynek nas docenił. Zostaliśmy wyróżnieni trzecim miejscem w rankingu „Najlepszy bank dla firm” miesięcznika Forbes oraz tytułem Instytucja Roku.
Szymon Przybylak
Dyrektor Centrum Agile - Przedsiębiorcy

Powołaliśmy również nową jednostkę – Innovation Lab, która poszukuje nowych rozwiązań wykraczających poza tradycyjną bankowość, m.in. poprzez współpracę ze start-upami.

Testuj pomysł

Do tej pory tylko duże firmy miały narzędzia, które pozwalają sprawdzić, czy nowy produkt lub usługa przyjmie się na rynku. Unikały w ten sposób złych inwestycji czy niedopasowania do potrzeb grupy odbiorców. Tymczasem mali przedsiębiorcy nie mieli takiej możliwości. Opierali się zazwyczaj na swojej intuicji czy opinii najbliższych. Teraz każdy, kto ma pomysł na biznes, może zrobić bezpłatny test na największej bezpłatnej platformie badawczej dla przedsiębiorców. „Testuj Pomysł” jest badaniem na wybranej próbie 120 respondentów, którą można dobrać pod względem płci, wieku, a nawet regionu.

67 tys.
przeprowadzonych wywiadów
530
zrealizowanych projektów

O sukcesie platformy, oprócz wielu pozytywnych opinii, mogą świadczyć też liczby. Od września 2017 roku zrealizowano ponad 530 projektów, w których wykonano ponad 67 tys. wywiadów. Polacy wyrazili ponad 250 tys. opinii na temat pomysłów ponad 400 polskich przedsiębiorców. Rynkowa wartość przeprowadzonych w ten sposób badań przekroczyłaby milion złotych.

Nowa wersja systemu ING Business

Wsłuchując się w opinie i potrzeby naszych klientów, zaprojektowaliśmy nowy system ING Business. Podczas prac nad systemem na bieżąco poddawaliśmy go ocenie klientów. Nowa wersja oferuje przede wszystkim lepszą użyteczność, personalizację, intuicyjność i wygodę korzystania.

System został zaprojektowany tak, by można było z niego korzystać na dowolnym urządzeniu. Wraz z aplikacjami na smartfony i smartwatche nowy ING Business tworzy funkcjonalny ekosystem dla użytkownika.

  • Zaprojektowaliśmy różne profile użytkowników odzwierciedlające ich role i uprawnienia w firmie.
  • Umożliwiliśmy użytkownikom samodzielną konfigurację ekranu głównego oraz menu z szybkim dostępem do najważniejszych dla użytkowników funkcji.
  • Dane prezentujemy kontekstowo i w czytelny sposób. Ergonomiczne i intuicyjne narzędzia pozawalają filtrować informacje i szybko docierać do tych najważniejszych.

Już 98% klientów korporacyjnych korzysta wyłącznie z nowej wersji systemu. Wciąż wprowadzamy zmiany funkcjonalne, wydajnościowe oraz użytecznościowe. NPS dla użytkowników nowej wersji systemu wynosi 27.

Nasze rozwiązanie zostało wyróżnione i docenione w Grupie ING. System został z sukcesem zaimplementowany w ING Rumunia. W IV kw. 2017 roku rozpoczęła się faza pilotażowa z zaprzyjaźnionymi klientami banku ING w Rumunii.

We wrześniu 2017 roku otrzymaliśmy za ING Business nagrodę magazynu Global Finance w kategorii „Digital Bank of Distinction” w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Potwierdziło to nasze osiągnięcia w dziedzinie dostarczania klientom wysokiej jakości rozwiązań innowacyjnych i technologicznych.

Z aplikacji mobilnej ING Business korzysta już 30% firm. Ten sposób dostępu klientów do informacji bankowych staje się coraz powszechniejszy. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne, aby realizować przelewy oraz uzyskiwać informacje. W IV kw. 2017 roku wykonano 40% więcej przelewów niż w tym samym czasie w 2016 roku.

Nieustannie rozwijamy i ulepszamy kanał bankowości internetowej. W 2018 roku planujemy umożliwić podpisywanie wniosków i dokumentów przez aplikację mobilną oraz sprawdzanie stanu zobowiązań kredytowych. Wprowadzimy również metodę logowania opartą na aplikacji mobilnej.

W sierpniu 2017 roku wdrożyliśmy nowoczesną i prostą w obsłudze aplikację, która zastąpiła dotychczasową platformę FX Trader.

Klient, który loguje się do ING Business i wchodzi do modułu Kantor, widzi oferowane kursy kupna i sprzedaży kilku par walutowych w przystępnej graficznie formie. Wystarczą 3 kliknięcia, aby wymienić waluty. Można ustalać indywidualną marżę. Transakcja księgowana jest w czasie rzeczywistym, a kupiona waluta jest od razu do dyspozycji klienta.

W 2017 roku z modułu Kantor skorzystało 8 tys. klientów. Wykonali oni ponad 226,5 tys. transakcji natychmiastowej wymiany walutowej. Aplikacja jest odbierana pozytywnie, a wdrożone zmiany użytecznościowe zachęcają do częstszego wykonywania transakcji FX z ING.

W sierpniu 2017 roku udostępniliśmy w ING Business nowy, jeszcze bardziej czytelny, przejrzysty i intuicyjny moduł podpisywania dokumentacji. Nasi klienci korporacyjni mogą podpisać elektronicznie umowy na korzystanie ze wszystkich produktów bankowych.

Z aplikacji mobilnej ING Business korzysta już 30% firm. Ten sposób dostępu klientów do informacji bankowych staje się coraz powszechniejszy. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne, aby realizować przelewy oraz uzyskiwać informacje. W IV kw. 2017 roku wykonano 40% więcej przelewów niż w tym samym czasie w 2016 roku.

Nieustannie rozwijamy i ulepszamy kanał bankowości internetowej. W 2018 roku planujemy umożliwić podpisywanie wniosków i dokumentów przez aplikację mobilną oraz sprawdzanie stanu zobowiązań kredytowych. Wprowadzimy również metodę logowania opartą na aplikacji mobilnej.

W sierpniu 2017 roku wdrożyliśmy nowoczesną i prostą w obsłudze aplikację, która zastąpiła dotychczasową platformę FX Trader.

Klient, który loguje się do ING Business i wchodzi do modułu Kantor, widzi oferowane kursy kupna i sprzedaży kilku par walutowych w przystępnej graficznie formie. Wystarczą 3 kliknięcia, aby wymienić waluty. Można ustalać indywidualną marżę. Transakcja księgowana jest w czasie rzeczywistym, a kupiona waluta jest od razu do dyspozycji klienta.

W 2017 roku z modułu Kantor skorzystało 8 tys. klientów. Wykonali oni ponad 226,5 tys. transakcji natychmiastowej wymiany walutowej. Aplikacja jest odbierana pozytywnie, a wdrożone zmiany użytecznościowe zachęcają do częstszego wykonywania transakcji FX z ING.

W sierpniu 2017 roku udostępniliśmy w ING Business nowy, jeszcze bardziej czytelny, przejrzysty i intuicyjny moduł podpisywania dokumentacji. Nasi klienci korporacyjni mogą podpisać elektronicznie umowy na korzystanie ze wszystkich produktów bankowych.

Dostęp do finansowania online

Od 7 lat nasi klienci oraz potencjalni klienci korporacyjni mogą wnioskować o finansowanie online. Dla firm, które jeszcze nie mają u nas rachunku, przygotowaliśmy aplikację ING Direct Business Credit. Jest ona dostępna na naszej stronie internetowej. Za pomocą aplikacji przedstawiciel firmy może dobrać odpowiednią do swych potrzeb formę finansowania, bezpłatnie zbadać zdolność kredytową firmy oraz złożyć wiążący wniosek kredytowy. Nasi klienci, którzy korzystają już z bankowości internetowej ING Business, mogą taki wniosek złożyć w systemie.

Uruchomiliśmy tzw. szybką ścieżkę dla niższych zaangażowań, a od 2016 roku zaczęliśmy stopniowo wprowadzać proces prescoringu, w którym klient otrzymuje w bankowości internetowej gotowy do podjęcia limit kredytowy. Od momentu wdrożenia udzieliliśmy w ten sposób 1 tys. kredytów, z czego 600 w 2017 roku.

Obecnie pracujemy nad pełną automatyzacją procesów kredytowych. Wszystkie te działania mają przede wszystkim skrócić czas od złożenia wniosku do uruchomienia środków z kredytu.

Otwieranie rachunku przez Internet dla średnich i dużych firm

Firma, które chce otworzyć rachunek w ING Banku, musi poświęcić na to jedynie 5 minut. Tyle trwa wypełnienie formularza z danymi, których większość podstawiamy sami, pobierając je online z oficjalnych baz danych. Klient może od razu zalogować się do ING Business, gdzie elektronicznie podpisuje umowę. W tym momencie ma on już do dyspozycji numer rachunku. W niedługim czasie – nawet w ciągu godziny – może korzystać z pełnej funkcjonalności rachunku: wykonywać transakcje, zamawiać kolejne produkty itp. Rozwiązanie to przydaje się również naszym sprzedawcom, którzy mogą skorzystać z tego najszybszego procesu, gdy obsługują klienta zdalnie, np. poprzez ING Business Centre. Już 46% relacji z nowymi klientami jest otwieranych za pomocą tego narzędzia. NPS dla zdalnego otwarcia rachunku wynosi 68.

Bankowość powinna być prosta, a otwarcie pierwszego rachunku dla firmy powinno być równie łatwe, jak otwarcie konta osobistego. Tak właśnie zaprojektowaliśmy nasz proces otwarcia rachunku przez Internet lub telefon – minimum formalności i wysiłku ze strony klienta. Chcemy, aby już od pierwszego kontaktu było łatwo, szybko i bez barier.
Izabela Całusińska
Senior Manager Centrum Agile – Zarządzanie Środkami Finansowymi

Zarządzanie gotówką

W 2017 roku udostępniliśmy klientom kolejne 32 wrzutnie light. Klienci mogą wpłacać gotówkę w formie zamkniętej bez opuszczania siedziby swojej firmy w sumie już do 72 wrzutni light. Wrzutnie elektroniczne typu light to uproszczona wersja wrzutni instalowanych w oddziałach banku. Wymiary i waga urządzenia zostały zmniejszone przy zachowaniu funkcji wersji podstawowej. Urządzenie instalujemy w siedzibie firmy klienta. Umożliwia ono wpłacanie gotówki, zarówno w banknotach, jak i w bilonie, w formie zamkniętej w bezpiecznych kopertach. Wpłaty można robić w złotych oraz w walutach wymienialnych, dostępnych w banku.

W ofercie urządzeń gotówkowych instalowanych u klientów są też wpłatomaty mini i mikro. Klienci, którzy nie decydują się na urządzenia własne, mogą korzystać z wrzutni elektronicznych dostępnych w oddziałach banku oraz w zewnętrznych lokalizacjach.

Wszystkie nasze urządzenia działają w trybie online. To oznacza, że wpłaty księgowane są na wskazanym rachunku firmowym w momencie umieszczenia ich w urządzeniu.

Terminale płatnicze

Uzupełniliśmy ofertę o własny terminal płatniczy. Dzięki temu nasi klienci mogą zintegrować w jednym banku usługę prowadzenia konta, obsługę płatności oraz serwis terminali. Oferujemy jeden z najnowocześniejszych terminali Verifone, który umożliwia płatności kartą lub telefonem, w tym zbliżeniowe oraz BLIK. Środki z transakcji są dostępne na koncie rano następnego dnia roboczego. Nowoczesny system zarządzania terminalami ING POS pozwala natychmiast przeglądać zrealizowane transakcje oraz uzyskać czytelne informacje o opłatach. W 2017 roku zainstalowaliśmy 2,5 tys. terminali płatniczych, przez które zrealizowano 944 tys. transakcji.

2,5 tys.
terminali płatniczych zainstalowano w 2017 r.
944 tys.
transakcji zrealizowano przez nowe terminale płatnicze

Karta wielowalutowa dla średnich i dużych firm

To nowy produkt w naszej ofercie kart płatniczych i wciąż nowe rozwiązanie na rynku B2B. Ułatwia ono klientom dokonywanie i rozliczanie płatności walutowych. Jako pierwszy bank zaoferowaliśmy klientom kartę, która obsługuje aż 6 walut. Głównym rachunkiem karty jest rachunek w EUR, ale karta może być powiązana aż z pięcioma kontami dodatkowymi: w USD, GBP, CZK, SEK i HUF. Dzięki naszej karcie wielowalutowej klient dokonuje transakcji od razu w walucie danego kraju i nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji. Jeśli na rachunku dodatkowym nie ma wolnych środków, wówczas płatność jest realizowana z konta głównego w EUR.

Usługi księgowe

ING Księgowość to usługi księgowe i kadrowo-płacowe w nowoczesnej formie. Dzięki aplikacji klienci mają dostęp do pełnej informacji o finansach swoich firm oraz sprawach pracowniczych przez całą dobę, z dowolnego miejsca. ING Księgowość to portal, który nie tylko zapewnia współpracę z biurem rachunkowym, ale także daje dostęp do takich funkcji biznesowych, jak wystawianie faktur, elektroniczne wnioski urlopowe oraz delegacje. Do tego zawiera tzw. awatar kadrowy, który pozwala przejść proces zatrudniania nowego pracownika bez udziału specjalisty.

ING Księgowość wspiera zarządzanie płynnością przedsiębiorstwa dzięki integracji z ING Business w obszarze rozliczeń. Klient może jednym kliknięciem wykonać wymagane płatności i kontrolować płynność finansową swojej firmy.

Umożliwia mu to funkcja „Kalendarz płatności”, która powstaje na podstawie jego codziennych transakcji, wyciągów i dokumentów. ING Księgowość to także zestaw dynamicznych raportów zarządczych online. Dzięki nim klient może monitorować różne obszary swojej firmy. Dla klientów, którzy dopiero zaczynają działalność biznesową, aplikacja jest elementem edukacji z zakresu analizy finansowej i informacji zarządczej.

ING Księgowość była pierwszym biurem rachunkowym, które oferuje skuteczną prawnie elektroniczną dokumentację księgową wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów. Jako jedna z pierwszych wspierała klientów w pełnym zakresie raportów JPK, a obecnie planuje usprawnienie dla klientów w zakresie tzw. split payment.

Platforma Aleo

W 2017 roku rozszerzyliśmy bazę firm na Aleo o wszystkie podmioty zarejestrowane w CEIDG. Dzięki temu na Aleo można przejrzeć już ponad 3 miliony profili firm i pobrać ich wypisy.

Na koniec 2017 roku liczba przedsiębiorstw zarejestrowanych na platformie przekroczyła 65 tys., co oznacza wzrost o 14% w stosunku do 2016 roku.

Aleo wróciło również z komunikacją, która wykorzystuje postać brand hero – Szefa Wszystkich Szefów. Nietypowa dla rynku B2B kampania internetowa, w której Szef Wszystkich Szefów wydawał polecenia celebrytom słynącym ze swej niepokorności, zwiększyła ruch oraz liczbę rejestracji na platformie. Została także wyróżniona w konkursach branżowych i zdobyła:

  • 5 mieczy, w tym jeden złoty, w konkursie KTR,
  • nagrodę Mixx Awards.

W 2018 roku skupimy się na tym, aby udostępnić firmom nowe strony profilowe oraz zaktywizować użytkowników poszukujących na Aleo informacji o firmach.

Finansowanie dostawców

Finansowanie dostawców jest jedną z kluczowych funkcji platformy Aleo. Rozwiązanie to pozwala poprawić bieżącą płynność finansową firm – zarówno dostawców, jak i odbiorców – w transakcjach handlowych. Dostawcy mogą otrzymać pieniądze za wystawione faktury przed terminem płatności. Odbiorcy zaś mogą przesunąć termin spłaty zobowiązań o czas, który uzgodnią z naszym bankiem. Od 2017 roku odbiorcy mogą również otrzymać w systemie bankowości internetowej ING Business te faktury, które nie zostały zdyskontowane na Aleo, i wygodnie wysłać płatność przelewem.

Ubezpieczenia online dla firm

Jako pierwszy bank wdrożyliśmy możliwość zakupu ubezpieczenia dla firmy online. Dzięki temu mogliśmy zaoferować klientom atrakcyjne ceny. Zakup polisy trwa 5 minut, a sam proces jest bardzo prosty. Wiele danych w formularzu ubezpieczenia podstawianych jest automatycznie, z oficjalnych baz danych, więc klient ma znacznie mniej do wypełniania.

Klient

Pracownik

Rynek i media

ustawienia
zamknij

Zmień walutę na:

Zmień:

zamknij

Wyniki wyszukiwania: